Nissens

Køleløsning

Aluminium i køleprodukter

Kølerproducenten Nissens

 

Køleproducenten Nissens A/S med hovedsæde i Horsens, har de senere år gennemgået en markant udvikling på områder som organisation, udvikling, produktion, logistik og salg. Alt har været vendt i bestræbelserne på at flytte Nissens fra en international til en global aktør. Udviklingen stiller samtidig nye krav til virksomhedens samarbejdspartnere og leverandører.

 

Grundlaget for Nissens’ aktuelle transformation fra en international til en global aktør er blandt andet de globale kunder og de omkring 750 engagerede medarbejdere fordelt på tre kontinenter. Hertil kommer salgsselskaber i 18 lande verden over og fokus på produktområderne autokølere, klimaprodukter og termiske løsninger. Det fælles grundlag er en klart formuleret strategi, der fungerer som rettesnor for medarbejderne:

 

- Den udvikling, vi har været igennem og er i gang med, gør, at vi har brug for samarbejdspartnere, der kan hjælpe os ude i verden. Det er Alumeco et godt eksempel på, fordi deres setup netop rækker ud i verden og har et globalt perspektiv, fortæller Lene Andreasen, der er Corporate Purchasing Manager hos Nissens.

 

- Noget af det, vi stiller krav om til vores leverandører, er udpræget fleksibilitet, hurtig svartid og et indgående produktkendskab, uanset hvor i verden vi har aktiviteter. Hertil kommer en professionel teknisk service, der kan være med til at uddanne vores medarbejdere. Det stiller os nemlig stærkere i vores dialog med Nissens’ kunder. Hos Alumeco oplever vi, at de er parate til at imødekomme vores krav og forventninger.

 

90 år og stadig på vej mod den rette formel

Aluminium er et centralt materiale i Nissens’ produktion, fordi det bidrager med nogle kvaliteter, der tiltaler de markeder, som virksomheden har succes på:

 

- Vi bruger aluminium i størstedelen af vores produkter. Det gælder både løsninger til entreprenørmaskiner, vindmøller og biler, der er tre af vores store forretningsområder hvor kvaliteterne ved aluminium som lav vægt og korrosionsbestandighed er vigtige, siger Lene Andreasen:

 

- Nissens A/S har 90 års jubilæum i 2011, og vi har i alle årene øvet os på at finde den rette formel på anvendelse og integration af forskellige materialer. Det er for eksempel aluminium, hvor vores speciale er produkter i loddet aluminium. Det er en løsning, der i mange sammenhænge er fuldt konkurrencedygtig med et produkt i plast og andre materialer.

 

Tæt på, tidligt med

Key Acount Manager Peter Zierau, Alumeco, har oplevet den udvikling hos Nissens, som Lene Andreasen omtaler:

 

- Nissens har været en god kunde for os i mange år, hvorfor vi i dag har en bred samhandel på en lang række aluminiumprodukter. Det er samtidig en kunde, der i de senere år har udviklet sig yderligere.

 

- Vi har arbejdet tæt sammen med kunden omkring det globale perspektiv og hele logistikken, når der både skal leveres og produceres i Kina, Slovakiet og Danmark, siger Peter Zierau og fortsætter:

 

- Der er et stort udviklingsarbejde i gang hos Nissens, hvorfor der hele tiden udvikles nye produkter. For os er det en stor fordel, at vi kan være tæt på og tidligt med i dialogen om den del af udviklingsprocessen, der har med aluminium at gøre.

 

Casen er udarbejdet i samarbejde med Nissens.Nissens logo

 

Se vores billeder:

  • Nissens køleprodukter
  • Nissens køleprodukter
  • Nissens køleprodukter
  • Nissens køleprodukter