Hvide Sande Shipyard, Steel and Service

Hvide Sande Shipyard constructed service ship

Service Ship for Dong Energy for servicing wind turbines.

Erhvervsskibe i alle afskygninger – og i 100% aluminium

 

Hvide Sande Shipyard, Steel and Service er et alsidigt værft, der bygger mange forskellige typer af erhvervsskibe. Nogle modeller er i 100% aluminium, mens aluminium i andre anvendes til lette konstruktioner på toppen.

 

- Vi producerer erhvervsskibe i alle afskygninger og op til ca. 50 meter. Det er alt fra slæbebåde til færger, fiskekuttere og almindelige fartøjer. Flere af bådene er stålfartøjer med et dæk i aluminium, og de lette konstruktioner i toppen er altid i aluminium, fortæller Hans Anton Holm, der er Senior Project Manager på værftet i Hvide Sande:

 

- Aluminium hjælper os i 'højden', fordi det er et lettere materiale, der også er stabilt. Det gør, at bådene ikke bliver for tunge i toppen. Vi bygger desuden aluminiumsskibe, hvor alt fra skrog til dæk er i aluminium af hensyn til vægten. De er blandt andet gået som transportskibe til både vindmølle- og offshorebranchen. For eksempel et forsyningsskib, vi har bygget til Dong, der skal servicere vindmøller.

 

'…gode til at finde løsninger til os'

For Hans Anton Holm og de kolleger, der planlægger værftets produktion, er det centralt med det, han kalder for '…en troværdig samarbejdspartner':

 

- Værftet køber en hel del aluminium hos Alumeco, der er gode til at finde løsninger til os. For eksempel når vi har større projekter, hvor der ikke kun er brug for standard. Der bliver samtidig altid leveret i den kvalitet, vi ønsker, og til den tid, vi har aftalt. Det er med til at gøre Alumeco til en troværdig samarbejdspartner hele vejen igennem, siger han og tilføjer:

 

- Alumeco er samtidig stærke på certificering, hvilket er vigtigt for os, da vi skal have papirer på alle de materialer, vi arbejder med.


Søstærke legeringer

- De færreste ved, at der kan bygges skibe i aluminium sådan som Hvide Sande Shipyard, Steel and Servicei gør det, hvor det giver dem mange fordele i forhold til vægt og korrosionsbestandighed. Du behøver i princippet ikke engang at male et skib, der er bygget i aluminium, da de her legeringer er meget 'søstærke'. De kan holde til saltvand, der ellers er noget af det mest aggressive, fortæller Hans Martin Vestergaard, der er salgskonsulent hos Alumeco:

 

- Værftet i Hvide Sande har i vid udstrækning lagerføring af emnerne hos os med dag til dag-levering fra lager. I nogle tilfælde og i forhold til særlige projekter bestiller vi dog hjem til projektet, og vi leverer altid godkendte materialer, hvor alle certifikater er på plads, fordi det er en dokumentation, kunden brug for.

 

Time Lapse video udarbejdet af Hvide Sande Shipyard, Steel and Service:

Mere info.:

Du kan læse mere om Hvide Sande Shipyard, Steel and Service. Her

 

Du har også mulighed for at få tekniske oplysninger om skibet bygget til offshore opgaver Her

 

Vidste du at:

Alumeco kan leveret et certifikat , der dokumenterer varens egenskaber og sporbarhed. Se oversigten over vores certifikater.

 

Du kan læse vores artikel om korrosion hvor du bl.a kan læse om de legeringer man bruger til maritime projekter. Læs artiklen.

  • Serviceskib til offshore vindmøller
  • Serviceskib - Toppen lavet af aluminium